Legalizace marihuany a konopí

17. května 2013 v 19:19 | Radka |  Téma týdne

Jen pro jistotu začnu základním - vyjasněním pojmů konopí a marihuana:
Konopí je jednoletá bylina s širokým spektrem využití. Existuje asi dva tisíce druhů.
Marihuana je označení pro samičí květy konopí s vysokým obsahem THC - což je jeden z desítek kanabinoidů, který rostlina obsahuje.


Pro zjednodušení jsem si na začátek sepsala fakta.
Tato hovoří proti:
  • nemožnost zjistit obsah léčivých látek v rostlině (jejich množství)
  • riziko spuštění psychických poruch při užívání látky THC ve větším množství
  • chybí evidence případů, kdy látky z konopí zdraví poškodily (i když nevěřím, že takové jsou)
  • je to nelegální

Fakta pro:
  • prokazatelné léčivé účinky pro širokou škálu nemocí
  • nízké náklady na léčbu pro pacienta
  • snadná dostupnost (v případě legalizace)
  • žádné nebo minimální vedlejší účinky (na rozdíl od léků)

Osobně bych ještě přidala jeden nevědecký a tudíž neprokazatelný důvod, který se mi moc líbí: Konopí se sžije s tím, kdo ho pěstuje. (slova paní Martiny, která si konopím úspěšně léčí migrény a revma).
To je pak radost pěstovat, dodala bych.

Je správné podotknout, že konopí nevyléčí vše, ale zvládne toho hodně. Co mě připadá jako zajímavá přidaná hodnota - látky z konopí dostanou mozek do hladiny alfa (záleží však na množství).
Metoda hladiny alfa není nebezpečná, využívá se při výuce cizích jazyků, protože mozek je více otevřen informacím.

V této souvislosti bych zmínila slova producenta Jana Hrnčíře:
"Konopí má však kromě léčivých účinků ještě další rozměr, rozšiřuje vnímání přítomnosti, zklidňuje, a tím pomáhá uvědomit si skutečné vnitřní potřeby a hodnoty."
Díky němu si uvědomil, že hodně věcí k životu nepotřebuje, tak přestal být tím správným zástupcem konzumní společnosti.

Není tohle také jeden z důvodů, proč konopí nepovolit? Dokáže si někdo z vás představit, že by se lidé nejen vyléčili ze zdravotních potíží, ale navíc začali být sami sebou? Přestali být ovládání trhem, reklamou, společností?

Tak ano či ne?
Věřím, že existují rozumné návrhy na způsob legalizace pomocí registrovaných pěstíren.
Věřím, že tohle se moc nehodí do krámu politikům, kteří jsou zainteresovaní na byznysu kolem léků a nemocničních zařízení.
Věřím, že se to už vůbec nehodí farmaceutickým firmám.
Nevěřím, že model propojení pěstíren s lékaři a pacienty, který funguje v Izraeli, není nějakým způsobem přenosný do našich podmínek.

Takže: konopí nemocným ano, marihuanu zdravým (huličům) ne!

Tento týden se mi dostal do rukou magazín Profit časopisu E15, kde byly články na téma Alternativní léčba - rozhovory s lékaři i výrobci bylinných produktů.
Shrnuto: výrobcům bylinných preparátů se neustále mění podmínky a normy, které jim ztěžují podmínky, brzdí je také nedostatek surovin. Tlaky farmaceutických firem na likvidaci těchto výrobců jsou velké.

Velmi zajímavé je také povídání s MUDr. Janem Hnízdilem o celostní medicíně, které je součástí článku.
Celostní medicína byla uznána samostatným lérařským oborem, ale i tak je trnem v oku farmaceutickým firmám i celému zdravotnictví. Na rozdíl od klasických oborů totiž jen neléčí, nýbrž i uzdravuje.

použitý zdroj: zde
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Lydie Lydie | 17. května 2013 v 20:00 | Reagovat

Mám skleník-že bych místo rajčat mohla pěstovat tuto kouzelnou rostlinku? :-)  :-)  :-) Asi zůstanu u těch rajčat, aby mě nezavřeli..... :-D

2 Radka Radka | E-mail | Web | 17. května 2013 v 20:04 | Reagovat

[1]: Tři rostliny jsou tuším přestupek, pokuta do 15tisíc. To se možná vyplatí ;-)
Znám případy ze svého okolí, kde opravdu pomáhá. Na Parkinsona určitě. Případy, kde léky nepomohly.

3 Robka Robka | E-mail | Web | 17. května 2013 v 21:26 | Reagovat

Ano, lékaři potřebují léčit, ne uzdravovat. Proto se budou zuby nehty bránit zavedení jakýchkoli alternativ klasické léčby. Prostě nás potřebují nahlodané, nemocné, slabé a hlavně - potřebují naše peníze.

4 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 17. května 2013 v 21:48 | Reagovat

Pro nemocné ano, jinak přísný zákaz, asi se to leckomu nelíbí, ale proč si mladí kazí život.

5 Radka Radka | E-mail | Web | 17. května 2013 v 22:45 | Reagovat

[3]: Četla jsem názor, že systém financování zdravotnictví pojišťovnami je špatný a nedá se napravit. Musí přijít krach. I když mám bujnou fantazii, tohle si neumím představit.
Ale co jiného, když jim jde jen o peníze?

[4]: Také to tak vidím.

6 kE kE | Web | 17. května 2013 v 23:06 | Reagovat

[4]: mě by zajímalo, z čeho plyne tvé přesvědčení, že když kouříš marihuanu, tak si kazíš život.

7 Vendy Vendy | Web | 17. května 2013 v 23:12 | Reagovat

Je to tak, lékařům nejde už ani tak o to vyléčit, jako léčit. Dlouhodobě léčený pacient rovná se lukrativní pacient. Ještě k tomu pacient s poplatky!
Jana Hnízdila jsem nedávno četla i viděla na youtube jeho rozhovory, zajímavý člověk, zajímavé názory!

8 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 18. května 2013 v 1:22 | Reagovat

[6]: Přesvědčení- omyl,fakta a žádné přesvědčení. Začínalo to na kouření se slovy, že to nic není a skončilo ...na heroinu. S jídlem roste chuť, pak už nestačí si čoudnout. Takže odsuzuji, pro nemocné ano, pomáhá jim to , ale pro zdravé, proč, na co, aby se dostali do nějakého rauše či co?? Řekni jeden rozumný důvod proč by si zdraví člověk měl kazit zdraví dalším svinstvem. Myslím, že toho svinstva je kolem nás spousta, v jídle, ve vzduchu, ve vodě. Chápu, že nemusíš sdílet můj názor, ale já jinak nemůžu. Tento problém se mne dotkl tak blízko, že prostě jinak nemůžu.

9 mengano mengano | E-mail | Web | 18. května 2013 v 9:35 | Reagovat

Máš pravdu v tom, že lobby výrobců léků je strašně silná a hlavně nechce přijít o báječný byznys. Já opravdu nechápu, proč by konopí pro léčebné účely nemohlo být zcela legální. Pokud má prokazatelné účinky třeba při léčbě RS, tak kde je probůh problém?
Jen se bojím, že nakonec to dopadne tak, že pár vyvolených bude mít monopol na pěstování konopí a zase si někdo jen namastí kapsu. Stejně jako to bylo se soláry.
A už vůbec nerozumím tomu, že by léčebné přípravky z konopí měly stát nemocné lidi desetittíce měsíčně. :-?

10 Vendy Vendy | Web | 18. května 2013 v 9:57 | Reagovat

[9]:Asi proto, že těmi desetitisíci si společnosti namastí kapsy. Výroba určitě nebude tak drahá, nemůže to být dražší než výroba léčivých mastí nebo kapslí. Jsou to nenažraní hajzlové, promiň mi ten výraz, ale když slyším tyhle argumenty, otvírá se mi kudla v kapse.
To samé bude jednou s vodíkovou energií - dnes se prezentuje, že je to možná budoucnost, ekologicky výhodná a hlavně - levná!
Ale nevěřím tomu, že až to vypukne, bude to levné i pro lidi. Naopak, prohlásí to za novinku a protože náklady na výrobu budou opravdu levné, namastí si kapsy o to víc. Si myslím, teda... :-?

11 mengano mengano | E-mail | Web | 18. května 2013 v 11:01 | Reagovat

[10]: Naprosto s tebou souhlasím.

12 Radka Radka | E-mail | Web | 18. května 2013 v 15:36 | Reagovat

[7]: U Jana Hnízdila je úžasný fakt, že je sám doktor!

[8]: Mám v okolí stejný příklad

[9]: Opravdu pomáhá na RS (a mnohem více nemocí), ale je mnohem levnější a farmaceutické firmy by si nemohly účtovat balík peněz za pantenty, co mají z léků. Když se cenou v lékárnách zaplatí patent? Udělá se nový přebal, aby se nemusla cena léku snižovat.
Přípravky z konopí chtějí dovážet, proto ta vysoká cena. Chtějí tím hlavně lidi odradit. Dáme vám lék, ale tvrdě zaplaťte. :-(

13 karlaprazakova karlaprazakova | 18. května 2013 v 16:15 | Reagovat

Velmi pravdivý a pěkný článek.
Pěkně s námi manipulují.
Nehodí se jim do krámu, že existuje něco, co je léčivé, zdravé a užitečné a dá se to lehce vypěstovat.
A ti co to používají jinak, to používají, ať je to zakázané, nebo povolené. Tak vážně nechápu tu hysterii kolem.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama