Někoho by to zajímat mohlo!

16. května 2015 v 19:46 | Radka |  Téma týdne
Víkend jsem si plánovala ve znamení odpočinku. Chyba! První nemilé vzrušení přinesl hokej a neuznaný gól našich. Škoda, ale takto to ve sportu chodí. Zkusila jsem uklidnění na blogu a rozhodla se nahlédnout na své oblíbené. Klikla jsem na první a zjistila, že mám co dohánět. Aktuálních a mnou nečtených článků bylo dost - celkem tři. Jenže pokud si myslíte, že jsem se mohla prokliknout přímo z menu, tak se pletete!


Odkazy v sekci Aktuální články totiž nabourala vložená reklama. Chtělo se mi křičet: Ale mě to nezajímá.
V hlavě se mi začalo začalo rojit mnoho, mnoho nespisovných slov! Ale jako správný skoro-ajťák jsem se párkrát z hluboka nadechla a klikla na Technický blog. Mylně jsem se domnívala, že do diskuze pod posledním článek vložím komentář se svým problémem. CHYBA! Diskuze je uzavřena a komentntáře není kam vkládat. Tak k čemu ten blog vlastně je?! Jako by tím někdo chtěl říci, že ho problémy blogerů zkrátka nezajímají!
Zbyla tedy rada: napiše stručně na blog@blog.cz.

Víte, jsem velmi chápavý člověk. Je mi naprosto jasné, že když využívám služby zdarma, někdo je musí platit za mě. Ale ukažte mi ve svém okolí člověka, který někdy dal na reklamu na blogu a klikl na ni, protože mu přišla fakt skvělá a pomohla mu. Nehledě na to, že velká reklama je hned pod posledním článkem a další ještě na konci stránky. Opradu vám to přijde málo?!?

Připomnělo mi to nedávný článek o možném kolapsu internetu do osmi let. Optika přestává stíhat přenášet data a brzy se to celé zadře. Nevěříte? Věřte. On sice nějaký moc chytrý člověk může zase něco vymyslet, ale ruku na srdce: proč si musíme kupovat stále výkonnější počítače? Protože než se dostaneme na nějakou zvolenou stránku, musíme přetrpět mnoho reklam, odkazů a vnořených pastí na své domovské stránce a pak i dalších. A ty potřebují výkon počítače i sítě.

A k čemuje to vše dobré? To ví jen firmy, které platí šílené sumy za reklamu, ale pochyuji, že někdo spočítal, jaká návratnost z těchto investic je. Zkrtáka na to mají a chtějí být vidět.
Ale mě to nezajímá! Chci používat svůj stařičký notebook, mít statické obrazovky a nebát se tiku z věčně blikajících reklam! Pokrok nezastavíme a mám ho i ráda, ale čeho je moc, toho je příliš.

A tak jsem odeslala svůj postřeh na administrátora blogu a očekávám reakci v podobě opravy. Ale možná dorazí něco úplně jiného, například něco v duchu tohoto TT: Ale mě to nezajímá!
Kdo ví, nechám se překvapit, pokud to nebude dřív kolaps z těch za...trápených reklam!

Klidný víkend vám všem
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 16. května 2015 v 20:01 | Reagovat

Vidím je, štvou mne, nemuselo by jich být tolik. Klidně to nacpou  hned pod článek,  navíc vyberou podobnou co by mohla vypadat jako vložená reklama blogerem- téma. Vnucují se všude. Do videí, emailů, zabírají místo, kam chceš zrovna kliknout a musíš čekat, než se ztratí. Je to trapné. Weby z toho mají peníze na provoz. Co naděláme? Blogujeme ,,zadarmo", ale nikoho nezajímá, že také platíme nemalý peníz za používání internetu a moc z toho nemáme. Jen to spojení s lidmi případné. :-(

2 pavel pavel | Web | 16. května 2015 v 22:50 | Reagovat

[1]: Jestli stále patří blog.cz Nově, tak se není čemu divit. ;-)

3 stuprum stuprum | Web | 17. května 2015 v 1:44 | Reagovat

Jestli máš výhrady, zavolej řediteli. :D

4 Čerf Čerf | E-mail | Web | 17. května 2015 v 9:06 | Reagovat

Přestože mám pro reklamu celkem pochopení, zrovna včera jsem se po létech na reklamu několikrát opravdu naštval: Na běžných webech proto, že už je jí víc než standardního obsahu a je čím dál agresívnější a vlezlejší, a na našem blogu proto, že se podloudně převádí do námi používaného formátu a prakticky přestává být odlišitelná od našich vlastních textů, což nesnáším. A v afektu jsem udělal to, co jsem myslel, že nikdy nebude třeba - instaloval jsem si "adblock". Musím říct, že je to teď o dost lepší :-).

5 Radka Radka | E-mail | Web | 17. května 2015 v 11:05 | Reagovat

[1]: Za ty reklamy opravdu platíme - minimálně tím, jak si musíme kupovat výkonnější počítače, protože ty staré na různá videa, která běží i bez našeho spuštění, nestačí. Člověk by se tak nedostal ani do své mailové schránky, kde by to zvládly i Windows XP.

6 Radka Radka | E-mail | Web | 17. května 2015 v 11:06 | Reagovat

[2]: Máš pravdu, tady se člověk nemůže divit už ničemu :-(

7 Radka Radka | E-mail | Web | 17. května 2015 v 11:08 | Reagovat

[4]: Ano, je ji víc než toho, co člověk hledá. A koukám, že to máš u sebe na blogu "střízlivější", co se reklam týče. Já zatím vyhodila z menu Aktuální články a s tím i reklamu!

8 Čerf Čerf | E-mail | Web | 17. května 2015 v 12:10 | Reagovat

[7]: Vždycky jsem si říkal, že se prostě reklama musí vydržet, ale - jak říká kvantová teorie - vocaď pocaď! :-) Poslední kapka byla, když se mi včera na konci výčtu článků v rubrice objevily dvě reklamní položky v úplně stejném formátu jako názvy článků, takže prakticky nešly odlišit. To beru jako podraz; reklamy mi nevadí, když nejsou extrémně agresívní a když je jasně rozeznatelné, kde začínají a končí. Napřed jsem myslel, že napíšu nějaký ostrý článek nebo aspoň stížnost na administraci, ale pak jsem si řekl, že si přece nebudu ničit svoje nervy, a reklamy jsem Adblockem prostě vypnul. Je mi líto, dobrou vůli jsem měl víc než šest let.

9 Ježurka Ježurka | E-mail | Web | 17. května 2015 v 18:27 | Reagovat

Ano, už mne to také nebaví. Zrovna dnes jsem koukala, kam napsat, co mi (jak to říct slušně) pokazili na mém blogu vkládáním dalších reklam. A přesně jak píše Čerf - vocaď pocaď. :-(  ;-)

10 Sugr Sugr | E-mail | Web | 17. května 2015 v 19:09 | Reagovat

[7]: Taky se mi objevila reklama pod "Aktuální články"-zrušit tuto rubriku a je po reklamě, je hračka pro každého z nás blogerů - tak jsem to taky udělala.
Žádný problém.
Ostatní reklamy na blogu - s těmi asi nic nenaděláme, je to tu zdarma, tak musíme reklamy respektovat.
Ostatně nedívám se na televizi už cca 10 let, asi neuvěříš, ale nechybí mi. Ani televize, ani reklamy! :-D

11 Sugr Sugr | 17. května 2015 v 19:10 | Reagovat

[8]: Napsala jsem "slušný" dotaz na administraci, když se tam ty reklamy objevily jako píšeš, i u mne jsou - ale neodepsali... :-(

12 valin valin | Web | 18. května 2015 v 12:45 | Reagovat

Já plně souhlasím s Čerfem. Chápu, že reklamy jsou hybnou pákou na internetu. Ale aby vypadaly jak tématem, tak písmem jako, že jsme je vyprodukovali my blogeři, tak to mě teda opravdu sejří... :-(

13 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 19. května 2015 v 7:40 | Reagovat

Já jsem si před časem na jeden prohlížeč nainstalovala Adblock a od té doby mám klid. Mě k tomu dohnalo zase rozčilování při prohlížení pořadů v archívu televizních stanic. Je to úleva, vidět celý pořad např. Prostřeno,  bez jakékoliv reklamy :-)

14 Van Vendy Van Vendy | Web | 19. května 2015 v 21:49 | Reagovat

V posledních dnech se mi nelíbí, jak je reklama napasovaná přímo pod článkem. Jako by byla pokračováním textu. Přemýšlím o nějaké liště, kterou si budu vkládat na konec článků, aby to bylo aspoň opticky odděleno. Něco jako banner...
S tím technickým blogem je to smutný, ale zase, kdoví jak často tam admini chodí a tak je opravdu lepší napsat přímo na blog blog. :-?
Ale myslím, že tohle řešit nemá cenu. Oni ty reklamy neodbourají, už proto, že reklamy jsou zajímavější než články blogerů, aspoň finančně.Takže nezbude než se s tím poprat nějak po svém, nechat to být nebo zkusit jinou formu.
Já zkusím právě tu s bannerem. Sice reklamu nezruším, ale aspoň ji opticky oddělím.
Doufám! ;-)

15 Van Vendy Van Vendy | Web | 19. května 2015 v 21:51 | Reagovat

[8]: Ano, to je právě věc, která mi také vadí. že vypadají, jako by to bylo pokračování článku, nebo název článku.

Ještě k anketě - klikla jsem Jiné, protože sice reklamy nevyhledávám, neklikám na ně, ale někdy se stane, že na ně kliknu omylem, mimoděk. Takže, asi takto... :-D

16 Bev Bev | Web | 21. května 2015 v 20:28 | Reagovat

Aha, tak takhle to je, já myslela, že jak jsem nebyla dlouho na svém blogu, tak se něco rozhasilo samo od sebe a jelikož jsem nevěděla co s tím, tak jsem rubriku aktuální články zrušila. Teď čtu, že to dokonce bylo správné řešení. :D Reklamy mě taky vytáčí. :-?

17 Amalkavila Amalkavila | Web | 23. května 2015 v 0:41 | Reagovat

Skvelý článok Radka :D zasmiala som sa i s tebou súcitim.... Mňa vytáča reklama blogu na WC Bref a tá potápačka ma vždy vydesí 8-O Inak tik z TV reklám už mám davno :-D.

18 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:23 | Reagovat

[8]: Přišlo mi vyjádření Standy, které potěšilo (to, že jsem mu stála za reakci) - testovali úpravy pozic na blogu a nějak se jim to vymklo - ve sloupci menu vůbec být neměly.
A ten zbytek se dá blogu vydržet, když je to zadarmo...

19 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:24 | Reagovat

[9]: Jak píšu výše - omluva přišla, do sloupce menu to přijít nemělo, takže snad zůstane vše při starém

20 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:25 | Reagovat

[11]: Nevím, zda Ti odpověděli, mně ano. Pracuji v IT, takže vím, že některé věci se předem otestovat nedají, ale vědět předem dát mohli

21 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:26 | Reagovat

[13]: K Adblocku jsem se ještě neuchýlila - mám trošku obavu instalovat to na služební notebook, ale kdo ví, k čemu mě nakonec doženou? :-?

22 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:28 | Reagovat

[14]: Jo, ty reklamy na konci, co doslova splývají, jsou šílené. Ale hledala jsem teď něco kolem homeopatik a narazila na stránky, kde vyskočilo okno s reklamou a po jeho zavření křížkem dotaz: co vám na reklamě vadí? A bylo možné zakliknout - nevhodný odkaz nebo ještě něco podobného. Ale že by nastavili i možnost: obtěžuje to, tak to ne. Bohužel, nebylo možné ani napsat majitelce stránky, tak jsem raději vyhledala jiný odkaz, kde reklama tolik nestrašila.

23 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:29 | Reagovat

[16]: Teď se také objevuji na blogu sporadicky, takže ty reklamy docela i rozdýchám ;-)

24 Radka Radka | E-mail | Web | 31. května 2015 v 12:30 | Reagovat

[17]: Děkuji. Některé reklamy opravdu umí vyděsit a myslím, že většinu lidí opravdu odradí, viz výsledek ankety pod článkem.

25 Ježurka Ježurka | Web | 31. května 2015 v 12:44 | Reagovat

[19]: Ano, taky jsem mu psala a odepsal mi podobně. Ale musela jsem si z menu odstranit aktuální články. Jsou až na konci. Ale to snad taky přežijeme.

26 Liferetor Liferetor | E-mail | Web | 7. června 2015 v 11:48 | Reagovat

Děsí mě naopak, jak mě občas některé reklama zaujme! Vypočítavost googlu a jeho techniky velkého bratra jsou ohromující a ochromující ...
Někdy mám pocit, že toho o mě ví víc, než já sama o sobě 8-O
Taky jsem si o tom poplakala na svém blogu ;-)

27 Radka Radka | E-mail | Web | 7. června 2015 v 18:16 | Reagovat

[26]: Ano, google vypadá na první pohled tak jednoduše, žádné otravné reklamy... ale zdání klame. Stačí si zadat své jméno do vyhledávače. A to nemám u nich mailový účet, nemám facebook ani podobné zbytečnosti :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama